انوشیروانی، علیرضا (1396). «در باب ادبیات تطبیقی.» مصاحبه با رادیو فرهنگ. تاریخ دسترسی 22 دیماه 99. t.me/Researchincomparativeliterature
پازارگادی، علاءالدین (1381). مجموعه آثار نمایشی ویلیام شکسپیر. جلد دوم. تهران: سروش.
پراور، زیگبرت (1393). درآمدی بر مطالعات ادبی تطبیقی. ترجمۀ علیرضا انوشیروانی و مصطفی حسینی. چاپ پنجم. تهران: 1393.
تیمر، جولی (1999). کارگردان فیلم سینمایی تیتاس. 2 ساعت و 42 دقیقه.
رماک، هنری (1391). «تعریف و عملکرد ادبیات تطبیقی.» ویژهنامۀ ادبیات تطبیقی (فرهنگستان زبان و ادب فارسی). ترجمه فرزانه علویزاده. دوره سوم، شماره دوم، پیاپی 6، صص. 54-73.
چیمینو، مایکل (1978). کارگردان فیلم سینمایی شکارچی گوزن. 3 ساعت و 3 دقیقه.
شکسپیر، ویلیام (1336). مکبث. ترجمۀ عبدالرحیم احمدی. تهران: نیل.
موریست، بیلی (2001). کارگردان فیلم سینمایی اسکاتلند، پی ای. 1 ساعت و 44 دقیقه.
هاچن، لیندا (1396). نظریهای در باب اقتباس. ترجمۀ مهسا خداکرمی. تهران: نشر مرکز.
Brown, Eric C. (2006). “Shakespeare, Class and Scotland.” Literature and Film Quarterly. 34:2, pp. 147-54. https://www.jstor.org/stable/43797270
Clement, Jennifer (2017). “Authenticity and adaptation in two Shakespeare films: The case of Macbeth (2015) and Cymbeline (2015).” Journal of Adaptation in Film and Performance. 10: 2, pp. 93-109. https://doi.org/10.1386/jafp.10.2.93_1
Deitchman, Elizabeth A. (2006). “White Trash Shakespeare: Taste, Morality and the Dark Side of the American Dream in Billy Morrissette’s Scotland, PA.” Literature/Film Quarterly. 34: 2, pp. 140-146. https://www.jstor.org/stable/43797269
Hindle, Maurice (2015). Shakespeare on Film. London: Palgrave.
Hoefer, Anthony D. (2006). “The Macdonaldization of Macbeth: Shakespeare and Pop Culture in Scotland, PA.” Literature/Film Quarterly. 34: 2, pp. 154-160. https://www.jstor.org/stable/43797271
Hutcheon, Linda (2006). A Theory of Adaptation. New York: Routledge.
Martin, Victor Huertas (2018). “Katabasis in Rupert Goold’s Macbeth (BBC, 2010): Threshold-crossing, Education, Shipwreck, Visionary and Trial Katabatic Experiences.” Literature/Film Quarterly. 46: 3.
Meikle, Kyle (2013). “Rematerializing Adaptation theory.” Literature/Film Quarterly. 41: 3, pp. 174-183. www.jstore.org/stable/43798874. Accessed April (2018).
Miola, Robert S. (2014). A Norton Critical Edition: William Shakespeare, Macbeth. NY: Norton & Company.
Ritter, George (2014). The Mcdonaldization of Society. NY: Sage Publications Ltd.
Robinson, Randal (1994). “Reversals in Polanski’s Macbeth.” Literature/Film Quarterly. 22: 2, pp. 105-08. https://www.jstor.org/stable/43796626
Sanders, Julie (2006). Adaptation and Appropriation. NY: Routledge.
Stam, Robert (2000). “Beyond Fidelity: the Dialogics of Adaptation.” Film Adaptation. Edited by James Naremore, pp. 54-76.
Shohet, Lauren (2004). “The Banquet of Scotland (PA).” Shakespeare Survey. 57, pp.186-95. DOI: https://doi.org/10.1017/CCOL0521841208.015