احمدی، بابک (1400). از نشانههای تصویری تا متن، تهران: مرکز.
احمدی، بابک (1388). ساختار و تأویل متن، تهران: مرکز
تاتارکیویچ، ولادیسلاف (1401). تاریخ مفاهیم بنیادین زیبایی شناسی. ترجمۀ حمیدرضا بسحاق، تهران: نشر چشمه.
دنچف، الکس (1399). صد مانیفست: مانیفستهای هنرمندان از فوتوریستها تا استاکیستها. ترجمۀ مهدی امیرخانلو، تهران: نشر هنوز.
عبدی، ناهید (1390). درآمدی بر آیکونولوژی: نظریه و کاربرد مطالعه موردی نقاشی ایرانی، تهران: نشر سخن.
فرهادپور، مراد (1395). شعر مدرن از بودلر تا استیونس: گزیدهای از مقالهها و شعرها. ترجمۀ مراد فرهادپور، تهران: نشر بیدگل.
فتوحی، محمود (1389) بلاغت تصویر. تهران: سخن.
فتوحی، محمود (1381) «تصویر خیال». نشریه دانشکده ادبیات و علوم انسانی (تبریز). دوره 45. شماره 185. 134-103.
کرس، گونترآر و لیوون، تئو ون (1398). خوانش تصاویر دستور طراحی بصری. ترجمۀ سجاد کبگانی، تهران: نشر هنر نو.
کومارا سوامی، آنانداکنتیش (1393). فلسفۀ هنر مسیحی و شرقی. ترجمۀ امیر حسین ذکرگو، تهران: نشر فرهنگستان هنر.
سپهری، سهراب (1401) هشت کتاب. تهران: دیوار.
شفیعی کدکنی، محمدرضا (1383) صور خیال در شعر فارسی، تهران: آگاه.
ولک، رنه (1399). تاریخ نقد جدید. ترجمۀ سعید ارباب شیرانی، تهران: نیلوفر.
Alexander, Neal (2019). “History, geography, poetry: David Jones’s late modernism.”, 26(4). 869-892. https://doi.org/10.1353/mod.2019.0062
Bankes, Ariane, and Paul Hills (2015). The Art of David Jones: Vision and Memory. Lund Humphries.
Brooks, Francesca (2022). Poet of the Medieval Modern: Reading the Early Medieval Library with David Jones. Oxford University Press.
Dudley, Jack (2013). “Transcendence and the end of Modernist aesthetics: David Jones’s in Parenthesis.
Renascence.”, 65(2). 103-124. https://doi.org/10.5840/renascence20136525
Dirworth, Thomas (1988). The shape of meaning in the poetry of David Jones .University of Toronto Press.
Dirworth, Thomas (2012). David Jones and the Great War. Enitharmon Press.
Dilworth, Thomas (2017). David Jones: Engraver, Soldier, Painter, Poet. Catapult.
Grisewood, Harman (1997). “Remembering David Jones. The Chesterton Review”, 23(1/2). 193-207. https://doi.org/10.5840/chesterton1997231/224
Gray, Nicolete (1989). the Paintings of David Jones. Westerham presss.
Jones, David (1972). The Anathemata. Faber & Faber.
Jones, David (1978). In parenthesis. Faber & Faber.
Jones, David (2017 A). Epoch and Artist. Faber & Faber.
Jones, David (2017 B). The Sleeping Lord: And Other Fragments. Faber & Faber.
Mersom, Daryl Charles (2015). The Tree as a Site of Debate in Some Writing by DH Lawrence and David Jones (Doctoral dissertation, University of Bristol).
Panofsky, Erwin (1955). Meaning in the visual arts. The University of Chichago press. Chichago.
Robichaud, Paul Joseph (2001). David Jones, Modernism, and the middle Ages (Doctoral dissertation).
Stanbridge, Paul (2009). The Messy Making of David Jones’s Anathemata. MoveableType, 5. https://doi.org/10.14324/111.1755-4527.043
Svendsen, Anna (2017). “Unfolding the “Implied Theology” of In Parenthesis in Several Biblical and Liturgical Allusions to the Passion of Christ. In David Jones: A Christian Modernist?” (pp. 195-208). https://doi.org/10.1163/9789004356993_015
Svendsen, Anna (2018). The Shape of Sacrifice in David Jones’ Landscape of War (Doctoral dissertation, University of York).
Taylor, Paul (2022). Iconography: How Images Mean. Manuscript in preparation.
Wakelin, Peter (2023). Hill-rhythms: David Jones + Capel-y-ffin .Grey Mare Press.
https://www.kettlesyard.cam.ac.uk/objects/vexilla-regis 1402/11/20
https://www.britannica.com 1402/11/20
https://www.biblegateway.com 1402/11/20